Historic

13 september 2019 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

Na het verlaten van de Badlands is Historic ineens de rode draad in de reis geworden. Na wederom een stevige roadtrip kwamen we aan in Cheyenne, Wyoming. We verbleven in het hotel "The Historic Plains" Het hotel stond in "Historic Downtown". Historic. Wat moeten we er van zeggen: Naar onze ervaring staat Historic vooral voor oud. Voor wat betreft Cheyenne zelf kun je dat vertalen als "charmant en authentiek maar de binnenstad heeft betere tijden gekend". Het hotel daarentegen was vooral leuk. Het begon al met de lift. Vroeger had het hotel 3 liften, nu nog maar 1 die aan de moderne eisen voldoet. De lift is heel erg klein en het bleek dat dit bij het originele ontwerp expres zo gedaan was om te voorkomen dat hotelgasten hun paard mee naar boven namen. Het hele hotel straalde geschiedenis uit: prachtige lobby, klassieke bar en een restaurantruimte met menukaarten uit oude tijden aan de muur. Mooi hoor en toch waren alle moderne voorzieningen aanwezig. Omdat het begon te onweren besloten we wat te drinken in de bar. We raakten aan de praat met een man en vrouw uit Zuid Afrika die probeerden wodka van het Schiedamse Ketel te bestellen. Ze konden ons Nederlands goed verstaan en vonden het leuk dat Diana's roots zo dichtbij de Ketel stokerij lagen. Het bleek dat ze die dag vierden dat ze alle staten van de USA bezocht hadden. Altijd een reden voor een feestje. Dat snappen we dan weer wel dus het werd best gezellig. Eenmaal in de kamer aangekomen bleken de vloeren in het hotel stevig te kraken. Dat is blijkbaar ook nog een eigenschap van Historic.

Cheyenne is vooral bekend als de vestigingsstad voor de bouw van de Union Pacific Railroad. De volgende morgen bekeken we daarom de grootste stoomlocomotief van Amerika "Big Boy". De machine stond niet in een museum maar stond te pronken in een hoek van een gezellig stadspark op een stukje rails. Hierna nog een blokje door de stad waarna we koers zetten naar de Rocky Mountains. Dat was een kort ritje dus we hadden nog wat tijd en we reden een stukje het Rocky Mountains NP in om te wandelen rondom Bear Lake. Een mooie wandeling met uitzicht op  het meer omgeven door gletsjers. We verblijven in het stadje Estes Park in de (jawel) Historic Crags Lodge. Behalve dat het gebouw er al even staat zijn we er tot nu toe nog niet achter wat het in dit geval  Historic maakt. Lekker wel is dat het naast het National Park staat, op de rand van het stadje en dat de kamer is voorzien van een eethoek en een keukentje met keukengerei. Zelf avondeten en ontbijt maken is best wel weer eens fijn. Ook hier hebben we Historic krakende vloeren maar de ligging en omgeving zijn echt geweldig. We hebben het naar ons zin en komen hier niks tekort.

Vandaag een mooie trip door de Rocky Mountains gemaakt. Het was weer prachtig. We reden over passen ruim boven 3000 meter hoogte en zagen onderweg herten en wilde kalkoenen. Diana heeft foto's van de herten. Er trok een koufront over met harde wind waardoor het strak zonnig was maar slechts minder dan 1 graad op de top tot 5 graden in het dal. Het maakte de lucht mooi schoon maar het was echt berekoud. In de middag warmde het gelukkig weer wat op tot een graad of 15 en ging de wind liggen. We sloten de dag af in de bar van onze lodge genaamd Eagles Nest met uitzicht op de bergen.

Morgen vertrekken we naar onze laatste bestemming: Denver Colorado. De temperatuur gaat morgen weer richting de 30 graden dus we hebben nog een paar mooie vakantiedagen voor de boeg. We melden ons weer!

Groetjes van Diana en Rene

Van reisblog naar fotoboek