Portland. Beervana

25 augustus 2019 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Portland Oregon. Ik (Rene) wilde deze stad graag aan de route toevoegen nu we er zo dichtbij waren. Een stad die bekend is om zijn brouwerijen, koffie en foodculture met een rivier, klassieke hefbruggen, een lang gerekt park langs de rivier en een befaamde Saturday Market. Genoeg redenen om een stukje extra naar het zuiden te rijden. En het was er ook allemaal maar deze stad heeft zoveel problemen dat het domweg niet prettig was om te voet door de stad te gaan en op deze manier de bezienswaardigheden te bezoeken. Onveilig was het niet maar het voelde doorlopend dreigend.

De oplossing: de hop on - hop off bus. In de meeste steden is dit een rode dubbeldekker, in Portland een trolley, roze gespoten om aandacht te vragen voor kankerbestrijding. Het karretje bracht groepjes reizigers in een anderhalf uur durende rit langs alle bezienswaardigheden inclusief een rozentuin, zoo en andere wijken waar we te voet nooit gekomen waren. Al met al een geslaagde dag gehad. Je ziet veel en leert nog eens wat van de tourguide. Zoals: een bijnaam van Portland is Beervana vanwege de enorme hoeveelheid microbreweries. De locale IPA's bleken dan ook echt de moeite waard

Net als in Nederland is het hier warm en zonnig. Het zal de komende dagen nog wat opwarmen. En dat komt voor ons prima uit want we gaan de bergen in en nu toch echt beginnen aan de trip met Denver als eindbestemming. Onze volgende stop morgen is Packwood WH waar we 2 nachten blijven. Onderweg onder andere de Multnomah watervallen Mount Saint Helens Volcanic NP en ongetwijfeld prachtig uitzicht op de gletchers van de alom aanwezige Mount Rainier. Alle reden om morgen de Dodge Durango vroeg uit de garage te trekken. We melden ons later deze week vanuit Packwood.

Groetjes

Rene en Diana