Sound to Mile

25 februari 2019 - Vlaardingen, Nederland

Van de Sound tot de Mile. Een reis die begint bij de Puget Sound in Seattle en gaat tot the Mile High City Denver. Over de snelweg is het een trip van 2100 kilometer en 19.5 uur rijden. Als je het in een streep doet tenminste.

En natuurlijk doen we dat niet. In plaats daarvan maken we er een reis van langs 14 verschillende verblijfsplaatsen, doen we 8 verschillende staten aan, rijden we netto 4400 kilometer en doen we er 28 dagen over.

We gaan door zeker 11 nationale bossen, bezoeken ten minste 7 nationale parken, doorkruisen 1 nationaal grasland en zullen diverse malen de continental divide passeren. De grootste stad waar we verblijven heeft 682.000 inwoners, de kleinste 100. The Oregon Trail heeft zijn oorsprong in het gebied waar we doorheen reizen, maar ook goudzoekerssteden en olievelden hebben de geschiedenis hier gevormd. Diverse spooksteden zijn getuigen van die roerige geschiedenis.  En last but not least: the Rockies spelen een belangrijke rol in dit gebied.

Voorlopig is dit alleen nog theorie. Er moeten nog duizend dingen worden geregeld voor we gaan. Maar volgens Google is het nog maar 176 dagen, dus we schieten al aardig op :-)