Glas, Pop en Hard Rock!

22 augustus 2019 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Vandaag begon  het avontuur in  Amerika dan echt. Seattle heeft een keur aan bezienswaardigheden en omdat alles zien niet mogelijk is kozen we vandaag voor Chihuly en de MoPOP. Chihuly is een lokale native American die glas blaast tot kunst. En dat doet 'ie op zijn eigen fantastische manier. Prachtige grote sculpturen, want hij doet niet aan klein (vind ik leuk) vol met kleur en vorm waarbij je in een hoop vormen ook nog daadwerkelijk terug kan halen wat het is en ook wat er mee bedoeld wordt. Wij keken hoe dan ook onze ogen uit en de woorden "het mooiste wat ik in tijden gezien heb" zijn gevallen.

Daarna was het op naar het naastgelegen MoPOP. Het moderne Pop museum van Seattle met natuurlijk vaste exposities over Pearl Jam en Nirvana, maar ook een geweldige "boom"   van muziekinstrumenten en een tijdelijke expositie over de grote kleine man Prince. Leuk om te zien, we hadden er helaas meer van verwacht.

Daarna met de monorail naar de andere kant van het centrum waarna we ons hebben ondergedompeld inde drukte van Pike Market waarna we de dag afsloten bij het Hard Rock Cafe Seattle voor een drankje op de verjaardag van Rene (die toen in Nederland al een feit was maar hier nog niet. Lekkere muziek, fijne sfeer en machtig mooie gitaren en foto's aan de muur dus we zijn daar maar blijven hangen voor het eten. Baby ribs = een half varken, Chicken Fajita's = een middelgrote moestuin en een knap grote gefileerde kip. We zouden het nou toch wel moeten weten maar het smaakte best, Alleen wat veel.  Hoe dan ook: we zijn begonnen, we zijn ingeburgerd en klaar voor een nieuwe dag in Seattle!

Groetjes, Rene en Diana

1. Ricardo:
    23 augustus 2019
    Klinkt als genieten!

ps. mocht het eten teveel zijn dan kan er altijd wat deze kant op ;-)