On the road again

24 augustus 2019 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Gisteren waren we nog in Seattle. Een geweldige dag gehad, heerlijk weer, leuke stad, René jarig, wat wil je nog meer.

Seattle ligt op een soort van kliff boven het water. Als je naar het water toe wilt moet je dus altijd een meter of tien met een trap of steile weggetjes of in het gunstigste geval een lift naar beneden. Het laatste blok voor je daar komt is echter ook nogal steil naar beneden, maar gelukkig is het naar beneden, dat is altijd makkelijker dan omhoog.

We begonnen de dag met een tour in een boot door Elliott bay bij Seattle. Een mooie tocht rondom de baai waarbij ons verteld werd wat we allemaal konden zien. Seattle heeft niet de meest indrukwekkende skyline, maar toch was het leuk om te zien. Als toetje vaarden we nog even het havengebied van Seattle in. Erg leuk.

Na dit tripje zijn we even de pieren langs de boulevard op en af gestruind. Een heerlijke toeristenfuik met te dure restaurantjes en winkeltjes met toeristenmeuk met het logo van de stad erop. Heerlijk om even gewoon door te struinen met het zonnetje op je bolletje. Hierna op naar het op zo'n pier gelegen zeeaquarium. Vooral de lokale vissen en dieren waren hier te zien zoals zeeotters, puffins en een prachtige reuzenoctopus.

En toen moesten we weer terug naar het hotel. En waar we 's morgens nog zo blij waren dat we konden dalen moesten we nu omhoog. Slik!

Vandaag hebben we onze reis voortgezet naar Portland Oregon. Auto opgehaald, een heerlijke grote Dodge SUV waarin onze koffers achterin bijna verdwaalden en die tenminste niet misstaat tussen al die bakken die je hier op de snelweg ziet rijden. Hij rijdt geweldig en zal ons de komende drieenhalve week door een hoop staten brengen. We zijn er blij mee!

groeten,

René en Diana