De grote oversteek naar Kalispell

31 augustus 2019 - Kalispell, Montana, Verenigde Staten

Ons laatste verhaal was vanuit Packwood. We hadden het erg naar ons zin in het motel aan de Cowlitz river waar een heerlijk relaxte sfeer hing. Gratis wijntje in de lobby, lekker ontbijt, ruime kamers, Wapiti herten die nooit ver weg waren. Eten deden we of in de saloon of in de pizzeria. Nationaal park Mount Rainer om de hoek voor overweldigende natuur. Helaas moesten we weg.

De volgende stop: Glacier National Park. Dat ligt veel te ver van Packwood af om op vakantietempo in 1 reisdag te bereiken. Daarom hebben we een tussenstop geboekt in Coeur d'Alene. Een plaatsje met een regiofunctie, Dat houdt in: veel restaurants, motels en banken. Het plaatsje ligt aan een groot meer en dat is dan ook de grootste trekpleister. Het hotel dat we geboekt hadden bleek achteraf niet bepaald lekkere recensies te hebben dus we keken er niet echt naar uit. Gelukkig hadden we nog een mooie rit en het vooruitzicht van het einddoel waardoor we toch vol goede moed vertrokken. Het werd een mooie rit. Eerst nog veel bergen en bos. Later werd het landschap vlak en reden we langs veel fruit gaarden en veehouderijen van kolossale afmetingen. Ook de wegwerkzaamheden waren flink van afmeting. Amerikanen houden ook niet van half werk. Die ruimen de weg over 6 mijl domweg op, leggen parallel een tijdelijke weg onverhard aan en sturen vervolgens het verkeer om en om achter een soort pacecar over deze weg langs de werkzaamheden. Om het stof tegen te gaan houden ze de weg nat waardoor het een flinke modderboel wordt en de toch al niet meer zo schone zwarte Dodge er volledig beige uit kwam. Het verkeer werkte ook al niet erg mee en daardoor kwamen we pas laat in Coeur d'Alene aan. Het hotel maakte een wat verwaarloosde indruk, achter de receptie stond een aardige jongen met een bloempotkapsel die ons een kamer op de bovenste verdieping gaf. De kamer was schoon, de bedden goed dus het viel alles mee. Voor de deur was een IHop. Het zou een keten met pannenkoekenhuizen moeten zijn maar ze hebben ook gerechten die nog het meeste weg hebben van aardappelen, groente en vlees en dat hebben we maar gegeten. Ging best. Stukken beter dan andere combinaties zoals wafels met kip en bacon, Het meer hebben we niet meer bezocht omdat we de volgende dag weer fit en op tijd op pad wilden. Na een goede nachtrust en een prima ontbijt vertrokken naar Kalispell waar we drie nachten verblijven om Glacier National Park te ontdekken. Hierover alles in een volgend verhaal.

We beginnen er lekker in te komen. We maken veel gebruik van supermarkten voor eten en drinken overdag. Achterin onze huurezel staat een flinke voorraad water, fris en bier en lunch nemen we meestal per dag mee. Beetje picnic dus De mensen hier zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Dat voelt anders dan in andere regio's. We moeten vaak uitleggen waar we vandaan komen en dat dit niet vlak bij Gotenburg of in Denemarken ligt. Ook krijgen we veel complimenten over ons goede Engels. Dat compliment geven we zonder blikken of blozen ook weer terug.

We hebben drie geweldige dagen in Kalispell en Glacier National Park gehad. In een volgend verhaal vertellen we er alles over.

Groetjes van Diana en Rene

1. Claudia Vis:
    31 augustus 2019
    Ziet er allemaal erg gaaf uit zeg! Leuk om jullie zo te volgen. Een goed vervolg, geniet en heel veel plezier gewenst! Groetjes, Richard & Claudia
  2. Tiny:
    31 augustus 2019