Paradise is full

27 augustus 2019 - Packwood, Verenigde Staten

Waren we gisterochtend nog in de grote stad, gisteravond liep er een roedel Wapiti herten door de achtertuin.

We begonnen de dag gisteren met een ritje van 141 kilometer voor boeg. Maar natuurlijk gaan wij niet over gebaande paden. En dit keer dan ook echt niet. We besloten een ommetje te maken, niet over de interstate, maar door het Gifford Pinchot National Forrest. Mooi bos. Dicht bos ook. En ze doen niet zo heel erg aan wegonderhoud. Een groot deel van de rit van 250 kilometer ging dan ook over onverharde wegen. Onze eens zwarte auto ziet er niet meer uit. Maarja. Ging overigens best goed, tot we bij een afsluiting van de weg kwamen. Moesten we nog maar 40 mijl, moesten we 100 mijl terug. Beetje jammer. Via een andere weg opnieuw geprobeerd, weer een heel stuk onverhard. René zei dat hij er fata morgana's in zag; hij dacht dat hij asfalt verderop zag, maar als we er dan waren bleek het toch weer wasborden en potholes. Uiteindelijk zijn we toch in Packwood aangekomen nadat we een beer in het bos zagen. Helaas geen foto dit keer, maar toch....

Packwood is een typisch gat in de grond met een hotel/motel, een benzinepomp, een pizzeria en een saloon en.... Wapiti herten. Gisteravond tegen schemering liepen er zo'n 20 in het veld achter het hotel. Dat was ons overigens ook beloofd op de site van het hotel :-) . Erg leuk om te zien wel.

Vandaag stond Mount Rainier National Park op het programma. Mount Rainier is een berg die al vanaf Seattle en Portland te zien was vanuit de verte met enorme gletsjers op de top. Erg indrukwekkend en ook mooi. Het park bestaat uit twee wegen die je om de berg heen naar diverse uitzichtpunten leiden. De bergen hier zijn prachtig, de natuur nog prachtiger. Dat in combinatie met het mooie weer en de laatste dag voordat iedereen weer naar school en aan het werk gaan maakte dat het best wel druk was en dan krijg je de unieke situatie dat Paradijs vol is. Huh? Paradise is de uiterste top van de weg in het park vanwaar je wandelpaden kunt volgen en een mooi uitzicht hebt op Mount Rainier. Echter door alle drukte waren de parkeerplaatsen rondom Paradise vol en dus was Paradise full. Grappig. De andere kant: Sunrise was overigens even zo mooi als Paradise.

Vanavond de pizzeria bezocht nadat we gisteren in de saloon gegeten hadden. Met andere woorden; we hebben alle restaurants van  het dorp gehad, dus we gaan maar weer eens. Morgen door naar Coeur d'Alene, een stopover op weg naar Kalispell en Glacier National Park. Ook weer zin in!

groeten,

René en Diana

1. Angelique:
    27 augustus 2019
    Leuk om zo mee te mogen reizen :-). Foto's zijn ook mooi, vooral ook die bomen bij dat water....! Mooooiiii!! Beer, herten, lijkt me toch machtig mooi om te zien.
  2. Tiny:
    27 augustus 2019